Energi – sådan har mere af det

Noget vellykket business person har brug for er – masser af energi! Du bruge hjernen energi og kroppen energi. Men som med enhver anden form for energi, det er konstant drænet væk og skal udskiftes.
Beskæftiger sig med mennesker, dine kunder og dit team, kan begge dræne din hjerne og din krop – og du sandsynligvis ikke brug for mig at fortælle dig der.
Lad os se på hjernen energi – Forestil dig, at du modtager et brev fra din bank manager siger–“Jeg savn jer hen til komme ind og se mig.” Hvis du reagere på det med – “Oh ingen! Hvad vil han, hvad der er galt nu? Måske han ønsker at minde om mit lån.” Slags reaktion dræner din hjerne af energi og giver dig stress.
Vellykket business person reagere ikke hun mener. Reagerer dræner hjernen – tænkning, mindre så.
Få tænke lidt arbejde og sige til dig selv – “Jeg vil telefonen ham nu; Jeg vil tale med ham og se, hvad han ønsker. Hvis det drejer sig om de fattige forretningsresultater, hvilke oplysninger skal jeg gøre min sag? Måske ønsker han at tale om hvordan jeg kunne udvikle erhvervslivet. ” Uanset hvad du tænker – stop de negative ting – det vil dræbe dig
Hvis en af dine medarbejdere kommer til dig med et problem eller du modtager en kunde klage, begynde at tænke – “Lad os se hvad jeg kan gøre ved dette.”
Ikke, og jeg gentager – ikke sige – “Oh ingen! Hvad vil jeg gøre nu?” Hver gang du siger – “Oh ikke!”-din hjerne har en vældig dræne af energi.
Jeg vil bare gerne sige et par ord om stress. Mennesker vil fortælle dig, at der er gode stress og dårlig stress. Jeg taler om dårlig stress og det opstår, når din hjerne er drænet for energi. Nogle erhvervsfolk synes at tro, at det “går med området” og nogle endda bære det som en “badge af ære.”
De mener også, at det ikke kan undgås; Det er en del af at være i erhvervslivet og den verden, vi lever i. Organisationer har et ansvar for at minimere niveauer af stress i deres arbejdsstyrke, men vi har et ansvar for os selv.
Det er meget vigtigt at minimere din niveauer af stress og du kan gøre det ved at tænke i stedet for at reagere. Udfordre din indbyggede programmer, holde op med at sige – “Det gør mig rigtig gal” eller “Der virkelig får mig på nerverne.”
Start ordsprog – “det er noget jeg er nødt til at beskæftige sig med og jeg vil beskæftige sig med det”-du har valget.
Jeg kender din tænker sikkert (eller er det reagerer) – “det er alt sammen meget godt Alan men dens svært nogle gange ikke at få understreget.” Du er absolut ret dog; Lad mig give dig nogle flere grunde til hvorfor du skal arbejde på minimering af det.
Stress kan forårsage hjertesygdomme, søvnløshed, seksuelle problemer, overspisning, drikke for meget, tab af koncentration og mave forstyrrer. Forskning nu fortæller os, at mange, hvis ikke de fleste af vores sygdomme kan være relateret til stress.
Når vi får stresset udgivet et kemikalie i vores blodbanen, kaldet Cortisol, undertiden kendt som Stress hormon. Høje niveauer af kortisol kan føre til diabetes og hudproblemer. Der er også et forslag at kortisol angriber vores immunsystem og efterlader os sårbare over for mange af de fejl og virus, der kommer sammen. Dette omfatter også kræft.
Så hvis du har nogensinde lidt af hudsygdomme eller måske for mange forkølelser, kunne det meget vel være resultater af stress. Jeg ønsker ikke at skræmme dig død eller give dig nogen mere stress, jeg ønsker blot du at – tror.
Nu lad os se på kroppen energi –
Så hvad med kroppen stress? Kroppen og hjernen hænger sammen, så når hjernen afløb af energi så gør kroppen. Men kroppen gør en masse løb omkring, op og ned fra sædet og ofte tager en smule af en kæmpende. At fungere godt, skal det være i god stand i første omgang. Vi bør alle ved nu, at hvis vi spiser for meget eller spiser de forkerte ting, røg for meget eller drikker for meget alkohol, så vores krop er i fare for at bryde.
Igen kommer det tilbage til programmering. Jeg fortæller ofte folk, at jeg spiser en masse salat. Svar – “salat er kedeligt.” – ikke måde jeg gør det, det er ikke; Jeg sætter alle mulige ting i en salat end de grønne ingredienser – chilier, solen blush tomater, ansjoser, tun, sardiner, kylling, oliven, ost, pølser osv. Ikke alle på én gang naturligvis, jeg kan lide en smule af variation over temaet. Så åbne op dit sind og åbner køleskabet men pas på, hvad du tegne. Husk – du ikke vil få et sår fra hvad du spiser – du får det fra hvad spiser du.
Hvis du vil have succes i erhvervslivet, du nødt til at gøre noget motion. Nu ved jeg, du tror, du ikke har tid. Du kan også være den type, der ikke ønsker at gå til gymnastik og løfte tunge ting eller springer om i en aerobic klasse; men du skal tage nogle øvelse, der gør dig til at svede lidt. Jeg er ked af, men en runde golf tæller ikke, det er ikke form for motion du har brug for. Golf er stor og det er godt for stress, men det gøre ikke dig sved.
Hvis du er gonna gå derefter gå hurtigt til en afstand, nok til at skubbe op hjertefrekvens og øge åndedrættet. (Og ikke køre rundt på golfbanen med dine klubber på ryggen – der går for vidt.)
Igen, få din indre program ret og begynde at tænke, hvordan du kan gøre træningen underholdende. Jeg ser nogle mennesker i helseklubben gør hele sagen en reel akkord. De bliver på en cykel eller en romaskine og forsøger at dræbe sig selv i tyve minutter. Hvis det er dine ting så fine, men venligst ikke gøre det en akkord, tilsluttes det lydsystem og hamle op med hvad der er på TV.
Jeg kan godt lide at kredsløb klasser med en hel gruppe af mennesker, hvoraf mange er blevet venner. Jeg nyder chat på forhånd, musikken og øvelsen. (Og jeg også forhold – der er flere piger end fyre)
Hvis du er virkelig ikke til motion så sørg for du har andre aktiviteter uden for din arbejdsplads og gøre dem sjovt. For mange mennesker vil hjem og slumping foran Fjernsynet – succesfulde mennesker gør ikke.
Så kig efter kroppen og hjernen, og du har masser af vroom!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Navigation