Styrken af en undersøgelse

Hvor mange gange har du blevet bedt om at deltage i en undersøgelse? Hvis du er ligesom mig så er svaret formentlig hundredvis. Jeg er ofte at blive stoppet på gaden og inviteret til at deltage i en undersøgelse, der vil kun tage et par minutter. Mig ondt for disse marketingfolk som jeg normalt falde og sige, at jeg er alt for travlt. Oftere end ikke drejer undersøgelsen sig om noget, jeg ikke er interesseret i alligevel. Der skal være en masse mennesker, der tager undersøgelsen fordi meningsmålinger er konstant bliver citeret for en lang række spørgsmål. Disse undersøgelsesresultater er meget magtfulde at overbevise forbrugerne at et bestemt produkt er blevet kåret som bedst i en undersøgelse. Vi er ofte påvirket, måske ubevidst, af disse undersøgelsesresultater og købe det produkt der kom ud på toppen.
Tv-reklamer for skønhedsprodukter synes at være de mest almindelige, at de var stemt nummer et i en undersøgelse af så mange tusinde kvinder. Særlig hund og kat mad reklamer er berømt for linjen “9 ud af 10 kæledyrsejere sagde deres hund eller kat foretrukne mærke.” Så hvem er vi at argumentere? Hvis produktet er bedst for de mennesker, der deltog i undersøgelsen, må det være sandt! Vi kan desværre sjældent har adgang til undersøgelsen, selv at se hvor neutrale spørgsmålene, der virkelig var. Jeg synes ofte, at den særlige undersøgelse, der skal have en hælder mod deltagerne returnere de resultater, som kommissæren for undersøgelsen ønsker.
Rundt omkring i verden er der undersøgelsesresultater bliver citeret på nyhedskanaler. Hvis der er et valg sted bruge de politiske analytikere kraften i en undersøgelse for at forudsige det mulige resultat af afstemningen. Jeg er ikke enig med disse typer af undersøgelsen fordi afstemningen bør være en privat proces og alle bestræbelserne på at sikre, at ingen andre ser din stemmeseddel synes ophævede, hvis du gonna fortælle undersøgelse taker der du netop stemt for!
Den type undersøgelse, jeg er mest tilbøjelige til at deltage i er online. Disse ofte vises på websteder og beder om din mening på selve hjemmesiden. Undersøgelsen bruges til at bedømme den erfaring, at du har når du besøger hjemmesiden og bruges til at forbedre webstedet. I ‘m all for denne type af undersøgelse hvor du bliver bedt om at hjælpe webstedsejere tilbyde en bedre service.
Jeg vil også udfylde en kundeundersøgelse service hvis jeg har købt et produkt fra et bestemt websted eller at forklare, hvorfor jeg ikke købe noget. Mit ideal type af undersøgelse er en, der bruges til at give mig en bedre service, ikke til at overtale mig til at købe et bestemt produkt, fordi det blev stemt ind som nummer 1 i en velkendt dameblad.
Endelig, typen af undersøgelse, at jeg hader med en lidenskab på gennemført over telefonen. Lignende til min holdning til dem bliver taget i high street mener jeg, at disse telefon undersøgelse takers trængt ind på mit privatliv. Uanset hvordan en undersøgelse er gennemført synes der altid at være nok folk villige til at deltage til de resultater, der er citeret i medierne. De er helt sikkert et magtfuldt marketingværktøj.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Navigation